søndag 29. mars 2009

Easter eggs

I have had so much fun decorated these egg yesterday.
I got the inspiration from Marthe who had make some beautifull vintage easter eggs.
Take a look in her blog :)
I buy some ordinary easter egg at Nille and paint them with acryl paint.
On this I have used the colour "shopping bag" from making memories.
After that i splash it with some glimmer mist "Coffe Shop"
The lace around the egg is painting with alcohol ink "ginger" to get the colour I wanted.
Then i decorated the egg with grungebord with crackel paint on,
beautiful flowers, lovely heart, ribbons, vintage photo and butterflie charms in silver.

I want that these eggs can be in the challange at Sukkersøtt
this week.
You should make a card or something else for easter
without using the colour yellow.
************************************************************


This egg is painted with acryl paint " Manila" from MM
The lace around have been painted with alcohol ink in colour latte
Decorated with ribbons, beatiful flowers, grungeboard painted with crackel paint,
lovely hearts from UnikHobby, heart and key charms from Unikhobby,
vintage photo and a tag with the text "Til deg"
what means "To you" from Norsk Stempelblad.
*********************************************************


This egg is painted with Acryl paint from MM in colour "Evergreen"
After that i splash it with some glimmer mist "Olive Vine"
The egg is decorated with ribbons,beautiful flowers, a tag, vintage photo, pearls, angel charms from UnikHobby, grunge board with crackel paint, Lace, butterflies punched out from Spellbinders dies. It is hard to see on the pictures but they are punched out in glitter paper,
the heart is punched out and have got some glossy accent and glitter on, "pearl".


Hope you all have a wonderful sunday,
here the sun shine today i hope it shines where you are also.
Thank you all for your lovely comment, you make my day.

Big hugs from Inger Marie

35 kommentarer:

  1. Super smukke æg du har lavet. Hvem der bare skulle modtage det ; )

    SvarSlett
  2. heiiiii
    å næmmen helledussen da for noen flotte påske egg. De var helt fantastiske. Å ja disse må du ha med i sukkersøtt. sitter bare og måper her jeg..
    oj oj oj ja da ble det sent for dere... hi hi men det er jo gøy da;)
    Nå skal jeg snart hente Miriam på båten.. blir spennende å høre om turen hennes. Også veldig spent på hvordan det går med blemmene på ryggen.. Var hos legen i forrige uke og han sa hun hadde fått helvetesild.. stakkar.. ikke mange virus som går forbi denne jenta ser du..
    vi snakkes vennen

    god klem

    SvarSlett
  3. Å herlige land, disse var virkelig nydelige. Herlig pyntet.
    Klem!

    SvarSlett
  4. Så utrolig lekre de ble vennen, nydelige farger og pyntet:)
    Gleder meg til å pynte mine.
    Håper dere har hatt det fint på hytten!!!

    God klem

    SvarSlett
  5. WOW! Disse eggene var bare helt utrolig!!

    SvarSlett
  6. Wow..helt nydelige!!
    Hilsen Fredrikke :o)

    SvarSlett
  7. Å kjære, for noen vakre påskeegg!!! Aldeles prakfulle!! Nydelig farger på de 2 brune, som er mine absolutte favoritter :)

    Ha en fin søndagskveld :) Klem!

    SvarSlett
  8. WOW!!
    Kjempelekre påskeegg.
    Jeg synes det er fantastisk bare det å få idèen til noe slikt.

    SvarSlett
  9. Disse var kjempekule!!! Herlige farger var det også!!

    SvarSlett
  10. Åh for noen flotte påskeegg du har laget. Nydelig pyntet alle sammen.
    Ha ei flott uke :o)

    SvarSlett
  11. wowww Inger-Marie,what a beautiful creations,l love the colors.
    so beautiful details.

    hugs Riet.x

    SvarSlett
  12. Wowww!! Beautiful eggs!!

    Hugs,
    San

    SvarSlett
  13. Hei vennen! Så utrolig lekre eggene dine ble,da!! :) Jeg er kjempe imponert, og du har inspirert meg tilbake til å lage enda flere... :)
    Jeg er spesielt svak for det brun/grå egget, helt min farge altså!!
    Håper du får en fin start på den nye uken!!
    Klemmer i fleng fra meg

    SvarSlett
  14. Så flotte påskeegg du har laget!!
    Kan se at du har kost deg skikkelig her : )
    Jeg fikk overlevert et påskeegg på døren på lørdag, ikke så flott som ditt da, men et kjøpt ett som var fyllt med snop: )
    Jeg var med på en gjettekonkurranse her i bygda, hvor vi skulle gjette vekten på et stort påskeegg fyllt med snop. Og stor var jo overraskelsen da jeg kom på 2.plass og fikk et trøste egg på døra : )

    SvarSlett
  15. du lager ting som overgår det forrige hele tiden du.
    jeg er stum av beundring.
    ha ei flott uke.

    SvarSlett
  16. OMG og fyttigrisen for noen nyyyyyyydelige påskeegg!!!! De er bare helt super lekre!!! Fikk lyst å lage sånne selv!!

    Håper du har hatt en superflott helg!!!

    Klem fra Jannhild

    SvarSlett
  17. Oi, så flotte påskeegg du har laget!!.. Kjempeherlige!! :) Går med tanker om å kanskje få pyntet et selv, før påske - får nå se hva det blir til.. Har jo så mange andre ideer i hodet også! *lol*

    Jeg har hatt en fin og avslappende helg, ja. Med en liten tur på byen på lørdag. I.o.m. sommertid og stilling av klokka natt til søndag, ble jo moroa forkortet med en time!.. *lol*

    Klemmer fra Hege - som håper du får ei god uke! :)

    SvarSlett
  18. Så utrolig lekkert! Så langt fra noe 10 kroners fra Rema 1000 som det går an :O)

    Nydelig!

    SvarSlett
  19. nææ så nydelige :)
    Kjempe lekkert pyntet!

    SvarSlett
  20. Hallojsan vännen!

    Vilka härliga ägg du har gjort. En riktigt superfin idé.
    Du är verkligen en mästarinna på fina detaljer och färger. Mottagarna kommer garanterat att bli överförtjusta.

    Ha en skön vecka.
    Kram/Gunilla

    SvarSlett
  21. They are absolutely beautiful, Inger Marie, I can't say which one I like the most! Thank you for the inspiration!
    Hugs, Alina

    SvarSlett
  22. Å, så flotte påskeegg! Tenk å få eit sånt!

    SvarSlett
  23. For noen lekre påskeegg du har laga!!! Super ide!

    Klem

    SvarSlett
  24. Åhhhh disse var bare rååålekre Inger Marie!!
    Nyydelige pyntet og så masse lekre detaljer! *sukk*
    Flinka! :)
    Klemmsier fra Maya

    SvarSlett
  25. Vilka vackra ägg.

    Hoppas allt e bra.
    *kram*

    SvarSlett
  26. skikkelig flott egg! likte spesielt godt det røffe grå/brune:)

    SvarSlett
  27. Fy søren såååå nydelige!!!!!!!
    (sånn vil jeg også lage...)

    Klem Marianne:)

    SvarSlett
  28. Vilka härliga alster du gör! Jag kikar ofta in på din blogg och blir alltid så himla inspirerad! Jag gillar din stil! Tack för att du delar med dig av allt fint du gör!!

    Monica på scrapoleket.blogspot.com

    SvarSlett
  29. Så utrolig lekkre påske egg!!
    Heldige er de som får de....

    Du har laget så mye flott, jeg blir stum av beundring....

    Ha en flott påske!

    SvarSlett
  30. Oh Wow!! Every one of these Eggs are just Beautiful!!..I love them all!!..Hugs, Ila

    SvarSlett
  31. NYDELIGE påskeegg:) Fine detaljer og farger! God påske

    SvarSlett
  32. Tuuuusen hjertelig takk, Inger Marie, for det nydelige bursdagskortet og det herlige stæsjet jeg fikk av deg i posten i dag!!!...

    Motivet på kortet var bare sååå nyyydelig fargelagt! Det er en ære å få et så flott kort fra en jeg bare beundrer sånn i kortlagingskunsten!... Jeg blir helt rørt!... Skal sende deg noe i retur, etter hvert. Vet ikke helt når det blir - for nå blir det innspurt mot eksamener. Men det kommer, med tida! Jeg lover!!

    Ønsker deg en knallfin påske! her skinner sola - og det håper jeg den har tenkt å fortsette med, både i nord og sør!!! B)
    STOOORE og VARME godklemmer til deg fra meg

    SvarSlett
  33. Ih, hvor er det nogle lækre og flot pyntede påskeæg :D, super flotte! Rigtig god påske ;-)

    SvarSlett
  34. Tuuusen tusen hjertelig takk,Inger Marie,for det nyyydelig kortet som kom i posten til meg!!
    Og for gaven!!! *dåne*
    Du er verdens snilleste!
    Klemmer fra Maya :)

    SvarSlett
  35. Skikkelig flotte disse påskeegga dine!!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren
og for at du tar deg tid til å besøke bloggen min :)
God klem fra Inger Marie