tirsdag 30. mai 2023

Minialbum ♥

     

God morgen!

Idag viser jeg dere en tutorial på et 
lite minialbum med
lekre papirer og paper clip arts 
fra Mintay «Elodie».


Dette blir et langt innlegg…..
Tutorialen kommer litt lenger ned på siden.







Tutorial;


1. Skjær til et panel i str 15cm x30,5 cm
Preg på 15 cm fra hver ende.



2. Etter preging vil du få en slik brettekant på midten av kortet.


3. Skjær så til et panel i str 14 cm x 28,5 cm
Preg fra hver ende på 14 cm


4. Her har jeg brukt punch 
og stanset ut en blondekant.


5. Skjær så til et panel i str14 cm x 18,5 cm
Preg på 9 cm fra hver kant.
Nå har jeg fått det antall sider som jeg vil ha.


6.  Jeg bruker stiftemaskin og 
stifter sidene i sammen. 
Her ser dere jeg har brukt en tørkerull 
når jeg stifter. 
Dette pga at min stiftemaskin 
ikke er stor nok til å komme til. 
Må så «brette» stiftene ned selv. 


7. Så limer jeg de to midterste sidene 
i sammen,
da skjuler du også stiftene. 



8. Ha så bånd rundt kortet 
og knytt sløyfe i siden.
Så er mini albumet klart og det er bare å 
pynte med mønsterark, tekster, norske ord, stempler m.m.
Et kjekt lite album å gi bort til dåp, bryllup, konfirmasjon eller til en god venn.


Ønsker dere en fin dag!
Håper du finner litt inspirasjon.
♥ Klem fra Inger Marie 


Produktliste;

Ark:


1 kommentar:

Tusen takk for kommentaren
og for at du tar deg tid til å besøke bloggen min :)
God klem fra Inger Marie